Zware hitters in de internationale online casino-industrie hebben langzaam hun plaats ingenomen op de door de VS gereguleerde staatsmarkten en de Zweedse iGaming-leider, Play’n GO, zal volgende week zijn langverwachte debuut in Las Vegas maken op de Global Gaming Expo.
Dit wordt de eerste keer dat de wereldwijde reus zal zijn innovaties tonen op een grote Noord-Amerikaanse handelsbeurs na succesvolle lanceringen in New Jersey en de ontluikende maar bloeiende markt in Ontario. Het bedrijf heeft onlangs ook een licentie verkregen in Michigan, de thuisbasis van een van de snelst groeiende online gokbranches in de VS.
“Narrative” loopt door alles wat Play’n GO maakt en deze presentatie zal daarop geen uitzondering zijn. Een nieuwe campagne genaamd Verhalen beginnen hierzal de real-life saga van het bedrijf ondersteunen met een kans om details van portfolio-inhoud te delen, intrinsieke toewijding aan verantwoord gokken en het vermogen van het bedrijf om het tempo te bepalen voor kwaliteitsgame-releases, maand in, maand uit.
Dit wordt Play’n GO’s eerste “kom maar kijken” in Las Vegas.
CEO en mede-oprichter van Play’n GO, Johan Törnqvist, zei: “We denken dat het verhaal van Play’n GO boeiend is en we zijn verheugd om het met iedereen in Las Vegas te delen. De cultuur en mensen binnen ons bedrijf zijn wat ons elke dag drijft om geweldig entertainment te creëren. Onze focus op wie we zijn en waar we in geloven, maakt al bijna 20 jaar deel uit van een fenomenaal succesverhaal in Europa.
“Maar terwijl we onze bestaande activiteiten blijven uitbreiden, is het tijd om all-in te gaan naar Noord-Amerika.”
Met meer dan 300 titels onder zijn naam besteedde het bedrijf een decennium voorafgaand aan de lancering in 2007 het creëren van game-elementen voor andere ontwikkelaars en werd pas in 2011 een “bekend” merk met een volledig mobiel product.
De nieuwe campagne, Stories Start Here, zal een groot deel van de geschiedenis van Växjö en het Hongaarse bedrijf onder de aandacht brengen van consumenten en operators mobiele games maken ook al voor de eerste iPhone gelanceerd om het allemaal naar huis te brengen voor de honderden werknemers over de hele wereld die het verhaal elke dag levendig en levend houden.
Als toonaangevende Europese leverancier van unieke content zijn de studio’s vooral bekend in de grootste iGaming-markten voor games zoals Reactoonz, Book of Dead en Tome of Madness.
Dodenboek werd meteen een groot succes toen het in 2016 werd uitgebracht en het blijft de nummer één slot in Europae. In september werd het spel eindelijk vrijgegeven aan Amerikaanse spelers in New Jersey.
Chief Commercial Officer bij Play’n GO, Magnus Olsson, voegde toe: “Play’n GO is al bekend in de branche omdat het de beste inhoud heeft voor zowel acquisitie als retentie, maar we brengen zoveel meer naar de tafel dan alleen ‘s werelds populairste online gokspellen.”
Ebba Arnred, CMO en medeoprichter van Play’n GO, voegde toe: “Ons Noord-Amerikaanse verhaal begint hier.”